Туристичні фірми
У міру розвитку масового організованого туризму сформувалися дві категорії фірм, що беруть участь в організації туризму:
1) Туроператорські фірми (туроператори) - це оптові фірми, що виступають посередниками між підприємствами туристичної індустрії в одних регіонах і групами людей, що бажають стати туристами й живуть в інших регіонах. Для організації туристичних поїздок туроператори встановлюють зв'язок з підприємствами розміщення, харчування, транспорту, культосвітніми установами й екскурсійними бюро, що діють у місцях, куди їдуть туристи. Часто туроператори орендують на основі довгострокових контрактів готелі й інші засоби розміщення, літаки, автобуси, забезпечуючи їхнє максимальне завантаження й одержуючи значні знижки. Ці фірми можуть організовувати подорожі як в одну країну, так і спеціалізовані тури по декількох країнах.
Діяльність туристичного оператора – це закономірне поєднання робочих циклів туроператора відносно конкретних турів або програм.
Сьогодні одним з основних напрямків поточної та стратегічної діяльності будь-якого туроператора є робота з туристичними агенствами.
2) Туристичні агентства (турагенства) - це роздрібні фірми, що грають роль посередників між туроператорськими фірмами й обслуговуючими підприємствами, з одного боку, і індивідуальними клієнтами-туристами з іншого.
Турагенства або реалізовують тури, пропоновані туроператорськими фірмами, або займаються наданням окремих видів послуг індивідуальним туристам або групам осіб, установлюючи безпосередні зв'язки із транспортними організаціями, готельними корпораціями, екскурсійними бюро. Продаж турів здійснюється за цінами, установленими туроператорами й зазначеними у їхніх проспектах. За реалізацію турагенства одержують фіксовану комісійну винагороду від туроператорів.
|